Brr kallt!

Igår fick jag syn på facebook att ridskolan skulle ha löshoppning på sin teori och man fick delta med privathästar. Det blir kul för Joshua att göra något annat så jag anmälde oss. Fick tid 19.55.
Ångrade mig när jag kom hem och teperaturen ute bara sjönk. Ingen hemma ville ställa upp och följa med. Inte så kul att åka med häst själv när det är -10 och becksvart ute. Joshua är väldigt känslig och det är svårt att komma till annan plats och försöka hålla i hästen och ta av transportskydd på bakbenen själv. Det var vid ett sådant tillfälle jag blev sparkad i huvudet i våras. Efter det vill jag ogärna åka till ställen där jag vet att det är folktomt eller som igår en mörk parkering utan ljus. Ingen hade sett om det hade hänt något.
Själva hoppningen gick ganska bra. Joshua var lite för het i början. Eleverna skulle sköta hoppningen och jag skulle bara stå i mitten och titta på. Men Joshua litar inte riktigt på främmande så han flyr lite från dem och då kastade han sig iväg.
Det gick bra att lasta själv. Joshua gick halvvägs in i transporten sen stannade han och funderade en stund innan han gick in. Det var så kallt så när jag kom hem och skulle lasta ur var det som tjock dimma i transporten.
Joshua fick ha på sig täcket han ska få i julklapp så han var varm och fin över ryggen när vi kom hem. Han fick ett Horseware Mio stalltäcke i 300 gr.
Nu skulle det bli lite varmare ute och det hoppas jag på så att det går att rida hemma några dagar.
Ha det gott. M.

Kommentera här: