Long time no see

Nu blir det en del hopp i bloggandet. Det blir lite så nu när det är lite mellantid i ridningen.
Just nu hemma är det fruset. Ängen är väldigt knölig så jag vågar inte trava eller galoppera på den.
Paddocken är frusen och där blir det också bara skritt. Så det blir lite mellanläge i ridningen. Jag hade tänkt att komma iväg och rida i manege någon kväll i veckan men jag är så sliten så jag orkar inte ta fram släpet och lasta och åka iväg. Jag måste också tima det med Moa så att hon kan följa med. Och hon har träning flera dagar i veckan.
Dessutom har hon match både lördag och söndag varje helg fram till jul. Jäkla dålig planering på tränaren tycker jag. På fredag kväll får de reda på vilka som ska spela vilken dag/match under helgen. Och så räknar de iskallt med att vi föräldrar ska ställa upp och sätta upp sargen vid hemmamatch och köra vid bortamatch. Vilket innebär att jag vet inte förrän ikväll vid 20-tiden om jag ska köra Moa på match imorgon eller inte. Det kan då vara på en ort 2-7 mil bort. Och de träffas 1,5 timme innan matchstart och matchen tar 1,5 timme. Förra helgen var det Sunne och då åkte vi vid 14 och kom hem 19.
Tycker också det är dåligt att de inte på något sätt pratar om eller ordnar samåkning utan alla åker var för sig.
De verkar inte alls ha förståelse att vi behöver kunna planera våra helger. Kan jag boka in mig på en träning i helgen? Kan vi åka och handla julklappar? Vi har ju ett barn till som ska åka på aktiviteter. Och bygge, hästar och egen träning.
Det blir synd om Moa. Hon kommer i kläm. Jag blir irriterad på dålig planering och information och Moa vill inte att jag ska säga till. Hon är rädd att de ska bli arga och det ska gå ut över henne.
Imorgon ska jag på julbord. Vi ska träffas i Karlstad på lite glögg innan vid 15. Christer ska på julbord vid 18.30. Jonna är bjuden på kalas vid 17. Moas lag har match i Kristinehamn vid 10-13. Dit är det 6 mil. Undrar om Moa ska spela?
Nästa helg har Moas lag match lördag och söndag.  På söndagen ska jag iväg på markarbetesträning på fm. Jonna ska på luciatåg med Simsan på kvällen. Det blir jäkligt stressigt om Moa ska spela på söndagen.
Ja, nu har jag gnällt klart.
Jonna och jag övade på Lucia häromdagen. Vi klädde på Simsan hela kostymen och gick ut och övade till musik. Sen red vi på ängen med pannlampor och sjöng luciasånger för full hals.
Om någon såg/hörde oss fick de nog en chock. Jag har reflextäcke så det ser ut som hela vägverket är ute och Jonna och Simsan som tomtar. Tom Joshua fick renhorn på sig.
 
Ha det gott Kram.

Kommentera här: