Bad och klipp

Nu ska här badas och klippas!
Igår körde jag Joshua till manege och Ida red igenom honom. Joshua blev rejält svettig så jag passade på att schamponera honom när vi kom hem. Det är inte jättekul att stå ute i mörker, regn och blåst och schamponera. Jag saknar verkligen att ha en spolspilta.
Och idag tänkte jag klippa honom. Jag hoppas verkligen att Moa vill hjälpa mig och ta sidorna. Jag brukar göra en täckesklippning på Joshua eftersom han lätt får skav och fryser. Så jag vill ha päls kvar över rygg och kors.
Jag har väldigt svårt att få det lika på båda sidorna. Moa är mkt bättre på det så jag hoppas att hon har lust att hjälpa mig.
Sista veckan har Jonna inte ridit alls. Det har varit mkt bråkigt i hennes klass med väldigt hög volym ioch tjafs så hon har varit trött och haft huvudvärk och inte orkat utan har legat ledsen i soffan. Vi har haft en hel del samtal med lärare och rektor och jag hoppas verkligen att de får ordning på klassen efter höstlovet. De har bla anställt en till resurs till klassen. Så vi håller tummarna för att det ska bli bättre.
Joshua är riden på banan och någon dag skrittade vi ut.
På torsdag avslöjar jag min plan. Vi hörs då.

Kommentera här: