Förra veckan försvann inspirationen

Det var kallt, rått och ruggigt. Blåste iskallt och var allmänt tråkigt, otrevligt väder.
Fruset i backen men bara 1-2 cm snö. Jag försökte mig på att rida i paddocken men det var fruset så det blev bara skritt.
Eftersom Joshua inte är trafiksäker vill jag inte rida på vägen själv när det är becksvart ute. Joshua kan ena dagen skritta lugnt och inte alls bry sig om bilar. En annan gång kastar han sig och stegrar sig.
I helgen red jag i sommarhagen. Där har vi en dal som ger bra klättring. Vi klättrar upp, sen skrittar vi runt för att ta oss ner igen för jag tycker det är lite väl brant att gå rakt ner. Joshua blev svett och fick ta i med bakbenen.
På lördagen lyckades jag lura med Jonna ut på en uteritt. Christer gick med oss med hunden. Det kom två bilar som Joshua hoppade lite för. Men det var härligt att komma ut i skogen en tur.
På vardagarna tycker jag det är lite svårt att motivera mig att rida just nu. Becksvart när jag kommer hem. Kallt och rått. Antingen är det fruset i backen eller så regnar det.
Det är nu man skulle vilja stå där det finns ridhus. Det är bara att hoppas på att vi får lite kallare och 1-2 dm snö på det. Ha det gott.

Kommentera här: