Joshua ska tävla!

Ida berättade för ett tag sen att hon skulle starta en klass med sin häst. En halvbror till Joshua. De har samma far Londonderry.
Jag gick och funderade ett tag sen frågade jag om hon inte skulle starta Joshua också när hon ändå var där:-)
Jo visst, svarade hon. Bara jag får rida honom några gånger först!
Det är därför hon har ridit Joshua några gånger sista två veckorna. Jag tycker hon är tuff. Hon red honom 1 ggr/vecka i juni-juli när jag inte kunde med hjärnskakningen. Och nu har hon hunnit rida 4-5 gånger innan tävlingen.
Det ska bli jättekul. Tror det är bra för Joshua att komma ut lite. Och bra med Ida som ryttare som inte blir nervös som mig. Och som är i form att rida när Joshua blir spänd.
Vi ska åka till tävlingsplatsen imorgon och Ida ska få rida honom där i lugn och ro, så får han titta lite på deras läktare och cafeteria. Det tror jag blir bra för honom eftersom han nästan bara är riden hemma på gården sista året. Vi har varit till paddocken i Tolita i somras och nu två gånger till en privat manege.
Så jag tror att det blir bra att han först får titta på anläggningen i lugn och ro på fredagen och sen tävla där dagen efter.
För Joshuas del är det bara miljöträning. Jag hoppas att om han kommer ut lite ska han bli lugnare hemma.
Ida och Joshua startar en LC:1 och sen ska Ida starta sin häst i LB:1. Och jag ska bara agera hästskötare.
Då kommer jag upp till halva mitt mål i år. Målet var att vi skulle ut på några LC:1. Tyvärr satte sparken i huvudet stopp för det för min skull. Men nu kommer i alla fall Joshua ut på en tävling. Och jag mår mkt bättre och kommer börja träna igen nu och planerar för start till våren.
Ja det här ska bli kul till helgen. Tyvärr ser jag på nyheterna att det ska snöa hela natten till lördag och hela dagen på lördag. Blir till att byta däck på bil och transport nu ikväll.
Ha det gott. M.

Kommentera här: