Äntligen helg!

Nu har vi fått alla delar till belysningen och vi ska få låna en skylift i helgen. Så nu hoppas jag att vi får upp belysningen till paddocken.
Igår red jag och Jonna och det var precis så vi hann innan det blev mörkt. Så det ska bli skönt att få igång belysningen.
Simsan börjar fatta grejen med galopp och Jonna blir tuffare för varje vecka. Det är kul att se deras utveckling.
Joshua gick riktigt bra igår. Känns mjuk och rörlig. I helgen ska vi träna båda två.
Simsan var igår väldigt rund om magen. Jag fattar inte riktigt hur det går till. Antingen luras man av att han håller på att sätta vinterpäls. Han får 4 kg hösilage per dag. Hösilaget är mkt torrt men dessvärre tror jag att det är hög proteinhalt. Jag ska skicka in på analys men vill ha från fler balar. Så jag har tagit prov från denna balen och lagt i frysen och tänkte ta från en bal till innan jag skickar in.
Ha det gott. M.

Kommentera här: