Grått och tråkigt

Det har varit grått och tråkigt väder ett tag. I lördags var det 1 plusgrad och regnade blask. Det vore trevlig med sol någon dag.
I helgen var Jonna på ridläger. Jag körde dit Jonna på lördag vid 12 och hämtade vid 16 på söndagen. De sov i en liten gäststuga ute på tomten. Hon har haft jättekul. Tyvärr var det inget roligt väder för dem att rida i men de var lika glada för det.
På lördagen red jag hemma i underkylt regn. Jag hade full vintermundering på mig. Jag köpte en ny jacka förra året. En längre HV Polo. Köpt på hästavdelning. Den har inget sprund. Inget jag tänkte på när jag köpte den och den var helt värdelös att rida i. Jag försökte lägga den bakom sadeln men när jag red kom den in halvt under rumpan och det blev jätteobekvämt. Det får bli en jacka att ha att mocka i. Synd.
På söndagen lastade jag Joshua och körde till manege. Nu var det ett tag sen han åkte så han blev jätteuppspelt. Hoppa och ryckte för allt. Efter en stunds ridning slappnade han av.
Jag red fram honom och sen kom Ida och red ett pass. Hon krävde mycket jobb av honom så han blev ganska svettig. Stundtals såg det mycket bra ut. Tyvärr går han fortfarande och slår ifrån med huvudet.
Jag har planerat in en liten överraskning om två veckor. Det ska bli jättespännande! Men jag säger inget än.
Ha det gott. M.

Kommentera här: