Lunchgrind klar

Nu är äntligen lunchgrindarna klara. Så nu går Simsan i sin nya, egna vinterhage. Och Joshua och Bullen går kvar i den gamla.
Joshua och Bullen har öppet ut i sommarhage så de kan gå ut där om de vill. Men de knäppgökarna är nu rädda för något där ute och vägrar gå ut där. Jag antar att det är träden som blåste omkull nere i dalgången, för det är dit de tittar. Men knäppisarna gick i den hagen 1 vecka efter träden blåste omkull.
Joshua känns bättre och bättre. Verkar som om han trivs med sadeln nu när den är breddad. Det är en helt annan rörlighet i bogen och steget fram. Skönt att vi fick det ordnat.
Jag skulle vilja komma iväg på någon programridning eller LC:1 men det verkar omöjligt att få till. Antingen krockar det med barnkalas eller så är det på en vardagkväll och då blir det svårt att hinna när man jobbar.
Jag kanske helt enkelt får sikta in mig på att komma iväg och träna på lite olika anläggningar istället.
Igår red jag cavalettiövningar. Jag hade 4 cavalettibommar. Jag blir väldigt sugen på att släpa ut alla mina bommar och göra många fler övningar samtidigt.
Nu ska jag och Joshua igång ordentligt. Vi måste komma igång och åka ut så att Joshua kommer över den värsta upphetsningen så att jag kan åka själv med honom då det är svårt att få tid till att Moa eller Christer ska åka med mig.
Ha det gott. M.

Kommentera här: