Provade ljusen på banan

Nu har jag provat ljusen på banan. Det är lite mörkt i två av hörnen. Däremot lyser de rejält långt fram så hela vinterhagarna är upplysta. Egentligen skulle man flyttat stolparna lite längre ut från banan. Men det går inte nu när allt är nergrävt och klart. Funderar på om jag ska köpa en tredje lampa och sätta på första stolpen och rikta mot mitten så kan jag ställa de andra två lite mer ut mot kortsidorna och då blir nog de hörnen lite ljusare.
Eller så får det duga som det är. Förra året satt jag och red med pannlampa. Nu är det hundra gånger bättre.
Det gick jättebra att rida i ljuset. Lite skyggar Joshua i de mörka hörnen. Men det går nog över.
Joshua kändes bra och jag försökte öva på det Ida instruerade oss i. Lite svårt utan Idas ögon och hjälp på marken.
Men svettig blev jag i alla fall.
Får se om Jonna vill prova att rida med Simsan ikväll. När hon red lektion för Ida sist så sprang Simsan av banan vid något tillfälle. Jag funderar på om jag ska sätta upp temporärt staket tills banan blir klar. Kan ju sätta upp plaststolpen och trästolp i hörnen bara. Och så har jag plastband eller om jag ska ta elband. Får kolla om det går i helgen.
Till helgen ska Jonna och Simsan på läger hos Ida. Med en övernattning. Det ser hon fram emot. Nästa vecka fyller hon 10 år.
Ha det gott. M.

Kommentera här: