Härlig sol

I lördags var det härligt väder med några plusgrader och sol. Jag och Jonna byggde oss en soffa av lastpallar mot solväggen. Där kunde vi sitta utan jacka och njuta.

Joshua var jättepigg att rida på lördagen. Jag red på åkern och egentligen var det för fruset och ojämnt för att trava men Joshua var så att hela han skakade så det var bara att trava på. Efter en stund började han ruska på huvudet och stegra sig så då gick jag upp i paddocken. Men där var det stenhårt, fruset så det blev bara skritt. Gick ner på åkern igen och tänkte att vi kunde ta några gånger upp och ner för sluttningen men Christer höll på att ta ner några träd och förde väsen så Joshua blev helstollig. Upp till stallet och hämtade repgrimman och ner igen och jobbade från marken tills han kopplade av och lugnade ner sig.

På söndagen tränade jag för Ida. Vi var till en manege där vi inte varit förut. Det är bra träning för Joshua att åka till olika ställen.  Han var spänd till att börja med men det gick över till vi skrittade av i alla fall…

Annars var det ett bra pass där det mest är jag som behöver ändra min ridning. Jag plockar för mycket med händerna. Speciellt innerhanden. Vill gärna ta i den och ställa med den hela tiden. Ida vill ha mer stöd på ytter för att få Joshua att jobba mer med bakbenen. Bara att öva på för mig.

Fortfarande helt fruset och hårt hemma. Skönt i hagen men tråkigt för ridningens skull. Men det går åt rätt håll nu. 30 minuter längre dag än förra veckan.

Ha det gott. M.

Kommentera här: